نگاه کلی به اینوود

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 18 دی 1402 در ساعت 13 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

قالب اینوود InnoWood یا قالب تخت نارنجی که به دلیل اینکه کاربرد این قالب با پلای وود و پلی وود تقریبا یکسان است آن را پلای وود پلیمری یا پلی وود پلیمری نیز می نامیم، اینوود یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی با آخرین تکنولوژی روز دنیا است که با استفاده از پلیمرهای تقویت شده و فناوری نانو درشت مولکول، به عنوان بهترین جایگزین، برای تخته چند لای چوب (پلای وود) طراحی و به بازار عرضه شده است.

با توجه به نیاز روزافزون به توسعه و رشد اقتصادی جوامع بشری ، همواره تمامی کشور های جهان در حال تولید وساخت محصولات جدید و کارآمد می باشند. صنعت ساختمان بدلیل وسعت و همچنین نیاز قابل توجه همواره پیشرو و مورد توجه در رشد اقتصادی جوامع بوده و نقش حیاتی در اقتصاد کلان، کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه ایفا می کند. بدون شک مهم ترین بخش صنعت ساختمان ، بخش سازه آن می باشد که همیشه مورد توجه مهندسین بوده است. بخاطر اهمیت آن از بعد استقامت و پایداری وزنی و همچنین مقاومت در برابر نیرو های جانبی مثل زلزله و باد مورد توجه مهندسین بوده است.

 

قالب تخت نارنجی

 

بغیر از نوآوری های صورت گرفته در مصالح، بخش اجرایی و لوازم آن همیشه مورد توجه مهندسین و پیمانکاران بوده است. همواره سه پارامترسرعت، کیفیت و مقاومت توام مورد اهمیت سازندگان بوده و به همین دلیل لوازم ساختمانی همواره در حال نواوری و بهینه‌سازی در این زمینه بوده اند.

محاسبات و اجرای سازه ها همواره به دنبال ارتقای این دو اصل بوده اند.

سازه اقتصادی

  • استفاده از قالب های سبکتر درنتیجه استفاده از نیروی کار کمتر و فشار کار کمتر بر نیروی کار.
  • بالا بردن راندمان کار در نتیجه افزایش سرعت اجرا و اتمام کار در زمان کمتر

سازه مقاوم

  • استفاده از قالب های با دوام تر و با طول عمر بیشتر
  • استفاده از قالب های با دوام در نتیجه ایمنی بالاتر حین اجرا
  • رفع ایرادات روش های سنتی در نتیجه افزایش کیفیت
  • عدم محدودیت در اجرای طرح های جدید

سازه با کیفیت

1.رفع ایرادات روش های سنتی در نتیجه افزایش کیفیت 

2.عدم محدودیت در اجرای طرح های جدید 

شرکت اینوود با تکیه بر چندین سال تجربه مهندسی در طراحی و تولید قالب های ساختمانی همچون قالب وافل، قالب های مدولار پلاستیکی و جایگزین یونولیت و یوبوت. تلاش در تولید محصولی جدید و نوین در صنعت ساختمان جهت سهولت و ارتقای کیفی و بالابردن راندمان پروژه های ساختمانی کشور در سطح کلان و خرد ، شروع به طراحی محصول جدیدی گرفته است.

قالب پلاستیکی نارنجی، به صرفه و دوستدار محیط زیست جایگزینی جدید در مقابل پلای وود های سنتی است، که از مزایا و عملکرد بهتری نسبت به قالب‌های PLYWOOD WPC, و PVC برخوردار می باشد. با قابلیت استفاده بیش از ۱۰۰ بار، قالب اینووود می‌تواند به طور کامل جایگزین تخته چند لای چوب شود.

  

 

 

امروزه این قالب در ابعاد مختلف نظیر 1220*1220 میلی‌متر یا 1220*2440 میلی‌متر در حال تولید است اما توانایی تولید در ابعادی سفارشی بر اساس نیازهای پروژه‌های ساختمانی یا ... را هم می توان بصورت سفارشی در برنامه تولید قرار داد. این محصول، با ویژگی‌های منحصر به فرد، یک جایگزین به مراتب به صرفه‌تر برای پلای وود بشمار میرود، برای قالب بندی تیر و ستون و دال های ساختمانی استفاده می شود.

قالب اینووود از پلیمرهای تقویت شده ساخته شده است که به عنوان یک جایگزین نوین برای پلی وود شناخته می‌شود. این محصول در کل، بهترین جایگزین برای قالب پلای وود در صنعت ساختمانی به شمار می‌رود و در ایران به نام اینو وود با استفاده از پلیمرهای تقویت شده تولید می‌شود، که به عنوان نمونه‌ای از تکنولوژی پیشرفته در صنعت، در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی به دلیل مزایای اقتصادی، محیطی، و عملکردی مورد استفاده قرار گرفته است.

مقایسه اینوود با پلی وود نشان می‌دهد که استفاده از پلیمرهای تقویت شده در ساختار اینوود به عنوان جایگزین، به دلیل ویژگی‌های بهتر در مقاومت، پایداری در برابر شرایط محیطی، و امکان تولید ابعاد و اشکال متنوع، این محصول را بهتر و کارآمدتر نسبت به پلی وود می‌سازد. از این رو اینوود به عنوان یک راهکار نوین در صنعت ساختمان سازی با تأکید بر نوآوری و بهره‌وری منابع مورد توجه قرار گرفته و در انتخاب‌های مختلف ساختمانی مانند یک جایگزین پایدار و با کیفیت معرفی می‌شود. در انتها بصورت مفصل درمورد مزایای آن نسبت به پلی وود یا پلای وود خواهیم پرداخت. اما قبل از به مروری بر محصولات قدیمی همچون Plywood یا  Polywood می پردازیم.


قالب های plywood (پلی وود) یکی از پرکاربردترین قالب ها در اجرای ساختمان ها به‌خصوص سازه های بتنی و ورق های plywood می باشند ، این ورق ها ورق های چند لایه ای چوبی هستند که با استفاده از دستگاه های کامبکت و چسب های ویژه به‌صورت فشرده در آمدهو تولید میشوند.این ورق ها به صورت قالب های غیر ماندگار در اجرای سقف های دال بتنی و دیوار برشی و ستون ها در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.


قالب های Plywood

یکی از پرکاربردترین قالب ها در اجرای ساختمان ها به‌خصوص سازه های بتنی و ورق های Plywood می باشند ، این تخته ها از ورق های چند لایه ی چوبی تشکیل شده اند که با استفاده از دستگاه های کامبکت و چسب های ویژه به‌صورت فشرده در آمدهو تولید میشوند. این ورق ها به صورت قالب های غیر ماندگار در اجرای سقف های دال بتنی و دیوار برشی و ستون ها در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.

معایب پلی وود

  • تخریب محیط زیست
  • تخریب درختان و جنگل ها
  • عدم بازگشت به طبیعت
  • عدم قابلیت تولید دوباره یا مورد استفاده در مصالح دیگر
  • طول عمر کم حداکثر 2 پروژه
  • از دست رفتن سرمایه
  • آسیب پذیر در صورت افتادن در حین کار (خطای متداول)
  • آسیب پذیری شدید بعد از برش لبه ها در مقابل آب و رطوبت
  • آسیب پذیری بعد از بین رفتن لایه نازک محافظ یا خط و خش آن
  • نیاز به روغن کاری جهت ممانعت از چسبندگی بتن
  • وزن نسبتا سنگین
  • قیمت بالا بدلیل وارداتی بودن محصول و متاثر از قیمت ارز (تولید کشور روسیه)
  • همچنین عدم در دسترس بودن بدلیل قوانین متغیر گمرکی

 

 

مزایای استفاده‌ از  پلی وود پلیمری یا اینوود

قالب تخت نارنجی جایگزینی عالی در برابر مزایای پلی وود یا پلای وود به شمار میرود مزایای استفاده از پلای وود در ساخت و ساز عبارتند از:

1. دوام بالای تخته پلای وود پلیمری ( اینوود )

 تخته چند لایه پلای وود پلیمری به دلیل مواد تشکیل دهنده آن که بر پایه مواد تولیدی پتروشیمی و علم پلیمر به  عنوان یک محصول نوین و مدرن از دوام بسیار بسیار بالایی برخوردار می باشد، که باعث طولانی بودن عمر مفید آن شده است.

2. مستحکم و سبک

 این محصول به واسطه ی ترکیبات پلیمری و همچنین شبکه بندی و طراحی منحصر بفرد خود ، وزن خود را کاهش داده و سبکی را در کنار استحکام بالا فراهم آورده است.

3. ابعاد بزرگ و پوشش وسیع

 این محصول به دلیل امکان تولید در ابعاد بزرگ، می‌تواند به راحتی سطوح گسترده‌تری را پوشش دهد و در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

4.قابلیت تعویض دو به یک قالب های مستعمل با قالب های نو

با توجه به امکان بازیافت و تولید مجدد این محصول ، بعد از استفاده و تا زمان مستعمل شدن آن می توانید قالب ها رو برگردانده و به ازای هر دو ورق کهنه ، یه ورق نو از ما تحویل بگیرید. به همین دلیل همیشه سرمایه خود رو می توانید حفظ نموده و دیگر همچون پلی وود های چوبی متحمل ضرر های سنگین در انتها های پروژه های ساختمانی نخواهید شد. این گارانتی بدون محدودیت زمانی و بدون هیچ اثری از تورم خواهد بود به طوری که مادام میتوانید از این آپشن تعویض استفاده نمایید ، همچنین به هیچ عنوان نگران برش زدن ورق ها و استفاده از ابعاد کوچکتر نباشد، چون این گارانتی بصورت وزنی ورق شما را در نظر میگیرد و اگر ورق کوچک و ناقص شده باشند هیچ مشکلی در استفاده از این گارانتی نخواهید داشت.

5.عدم نیاز به روغن سوخته در ورق های پلی وود پلیمری ( اینوود )

برخلاف پلی وود ها که حتما باید قبل از استفاده از روغن سوخته یا روغن عادی جهت چرب کردن سطح آن استفاده کرد (بدلیل عدم چسبیدن بتن به سطح آن بعد از گیرش بتن و امکان باز کردن قالب های پلی وود چوبی) دیگر لزومی بر روغن کاری نمی باشد ، چون بتن به هیچ عنوان به سطوح آن نمی چسبد و به راحتی امکان جدا نمیدون قالب ها فراهم می باشد. این نکته از سه جهت امتیاز برای این قالب به همراه دارد 1. عدم نیاز بخرید روغن سوخته و غلتک 2. عدم نیاز پرداخت به نیروی کارگری بابت دستمزد روغن کاری قالب ها پلی وود چوبی 3. صرفه جویی در زمان بابت عدم نیاز روغن کاری 

 

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تخته سه لایی در قالب بندی

تخته سه لایی در قالب بندی

تخته‌های سه‌لایه یا پلای وود که به آنها تخته‌های چندلایه هم می‌گویند، از چس ...
تفاوت پلای وود با اینو وود چیست؟

تفاوت پلای وود با اینو وود چیست؟

آیا شما هم همانند بسیاری از افراد که در زمینه صنعت ساختمان سازی فعالیت دارند، تصور میکنید که ای ...
مزایای اینو وود Innowood چیست؟

مزایای اینو وود Innowood چیست؟

اینو وود محصولی نسل جدید از قالب های چوبی، قالب های ترکیبی فولادی، قالب های بامبو و روکش چوب است. می ...
نگاه کلی به اینوود

نگاه کلی به اینوود

قالب اینوود InnoWood یا قالب تخت نارنجی که به دلیل اینکه کاربرد این قالب با پلای وود و پلی وود ...