آیا میدانید تفاوت بین پلای وود داخلی و پلای وود قالب بندی چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 5 شهریور 1403 در ساعت 22 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تفاوت اصلی بین پلای وود قالب‌بندی و پلای وود داخلی  را میتوان مربوط به نوع چسب استفاده شده در ساخت آنها دانست. برای پلای وود قالب‌بندی، از رزین فنل فرمالدئید به عنوان چسب استفاده می‌شود که پیوند چسبی قوی ایجاد می‌کند و این پلای وود در شرایط مختلف آب و هوایی و تغییرات دما جدا نمی‌شود.

در مقابل، پلای وود داخلی از چسب‌هایی استفاده می‌شود که مصارف داخلی را تامین کنند و نیازی به رزین‌های با قدرت چسبندگی بالا ندارد.هر دو نوع پلای وود قالب‌بندی و داخلی، استحکام و دوام بالایی دارند، اما پلای وود داخلی مناسب استفاده در زمینه‌های ساختمانی نیست.ظاهر این دو نوع محصول نیز متفاوت است. پلای وود قالب‌بندی برای مقاومت در برابر رطوبت و دما ساخته می‌شود و زیبایی ظاهر در آن اهمیتی ندارد. اما پلای وود داخلی با توجه به استفاده در محیط‌های داخلی خانه‌ها و ادارات، از روکش‌های زیبا و متنوع استفاده می‌شود تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

 

قیمت خرید اینوود ابتکار صنعت

 

پلای وود قالب‌بندی و داخلی به دلیل استفاده از نوع چسب مختلف، ویژگی‌های متفاوتی را دارند. پلای وود قالب‌بندی با توجه به قدرت چسبندگی بالای رزین فنل فرمالدئید، از نظر مقاومت در محیط‌های آب و هوایی یا تغییرات دما عالی عمل می‌کند. به همین دلیل، به عنوان یک ماده‌ی ساختمانی برای بیرون‌ساختها یا مکان‌هایی با شرایط محیطی سخت، مناسب است.از طرف دیگر، پلای وود داخلی با استفاده از چسب‌های مناسب برای مصارف داخلی، در محیط‌های داخلی خانه‌ها و ادارات استفاده می‌شود. این نوع پلای وود با روکش‌های زیبا و متنوع، ظاهری جذاب و زیبا دارد و می‌تواند به طراحی داخلی فضاها کمک کند. پلای وود قالب‌بندی و داخلی از نظر استفاده‌ها و خصوصیات مختلف متفاوت هستند. هر کدام از این نوع‌ها برای کاربردهای خاص خود مناسب هستند و می‌توانند باعث بهبود و زیبایی محیط‌ها شوند.

 

اینو وود قالب جایگزین پلای وود چیست؟

قالب اینو وود یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که با نام تجاری "Inno wood" شناخته می‌شود. این محصول، از نوع پلیمری های تقویت شده همراه با فناوری نانو درشت مولکول تشکیل شده و از نظر انرژی و حفاظت از محیط زیست سبز استفاده می‌کند. مزایای این محصول شامل صرفه‌جویی در انرژی، حفاظت از محیط زیست و قابلیت جایگزینی کامل تخته‌چندلای چوب (پلای وود plywood) می‌باشد. همچنین، قالب اینو وود اندازه‌های مختلفی مانند 915 * 1830 میلی‌متر و 1220 * 2440 میلی‌متر دارد و می‌تواند با توجه به نیازهای پروژه‌های ساختمانی، شکل و اندازه مورد نظر را سفارش داد. این محصول از لحاظ انواع، غنی است و قابلیت استفاده بیش از 100 بار را داراست، همچنین نسبت به قالب‌های WPC و PVC عملکرد بهتری دارد. از طریق اینو وود می‌توان تیر و دال‌های ساختمانی را ساخت و به عنوان جایگزین مقرون به‌صرفه‌تری برای پلای وود استفاده نمود.

قالب اینو وود (Innowood) به مساله نوآوری در صنعت کامپوزیت‌های چوبی پلاستیکی (Innovative wood) اشاره دارد. محصول پلی‌وود (plywood) نیز به کامپوزیت‌های چوبی پلاستیکی اطلاق می‌شود که از چوب در هر شکلی و ترموپلاست‌ها ساخته شده‌اند. اما محصول اینو وود (Innowood) از پلیمرهای تقویت شده (پلی‌پروپیلن) ساخته می‌شود و به جایگزین پلی‌وود معروف است. اینو وود به عنوان جایگزین مناسب‌تری برای قالب پلای وود در صنعت ساختمان سازی شناخته می‌شود و در ایران تولید می‌شود.

 

اینوود ابتکار صنعت جایگزین پلای وود

 

پلای وود چیست؟

تخته چند لایه یا پلای وود، ماده‌ای با طیف وسیعی از کاربردها است که از چندین لایه نازک چوبی به هم چسبیده ویا بهتر است بگوییم از خرده چوبهای بهم چسبیده تشکیل می‌شود. این روش ساخت باعث افزایش استحکام آن نسبت به تخته‌های دیگر می‌شود. قالب پلای وود در صنعت‌های مبلمان، قالب‌های بتنی، صنایع دستی و تزئینی چوبی و حتی صنعت هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  مقاومت بالا در برابر رطوبت آن امکان استفاده در محیط‌های دریایی را نیز فراهم می‌کند. پلای وود به دلیل قرارگیری لایه‌ها روی هم و تغییر جهت آنها نسبت به یکدیگر، مقاومت بیشتری نسبت به ام دی اف و نئوپان دارد. اندازه بزرگ تخته چندلا اجازه می‌دهد که سطح بیشتری از محیط را پوشش دهد و ناهمواری‌های سطوح را به‌طور کامل برطرف کند. قیمت مقرون به صرفه‌ آن نیز از ویژگی‌های مثبت این نوع چوب محسوب می‌شود که باعث جذب بیشتر مشتریان شده است.توجه داشته باشید که قیمت آنلاین پلای وود بسیار مقرون به صرفه می باشد‌ خرید و فروش پلای وود در سراسر ایران انجام می شود.

 

تاریخچه پلای وود 

حدود ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد، در مصر باستان اولین نمونه‌های استفاده از پلای وود به وجود آمد. آنها چوب‌ها را به شکل عمودی بریده و در دو جهت، عمود بر هم متصل می‌کردند تا یک ماده ساختمانی شبیه به پلای وود امروزی ایجاد کنند. ۱۰۰۰ سال پیش، چینی‌ها ورق‌های چوبی را به هم چسبانده و از آن‌ها برای ساخت مبلمان استفاده می‌کردند. در قرون ۱۷ و ۱۸ میلادی، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در ساخت تابلوهای خود از اصول تخته چند لایه بهره می‌بردند. امروزه نیز صنایع مختلف، علاقه زیادی به استفاده از قالب پلای وود دارند.توجه داشته باشید که درایران به راحتی میتوان خرید اینترنتی پلای وود را انجام داد.قیمت آنلاین پلی وود بسیار به صرفه می باشد. همچنین قیمت خرید آنلاین اینووود را میتوانید با وارد شدن به سایتهای معتبر اطلاع پیدا کنید.

 

جهت مشاوره خرید اینوود ابتکار صنعت با

 

شماره 09128473630 و 09128473430 تماس بگیرید

 

 

 نمایندگی پلای وود در تهران 

نمایندگی پلای وود در تهران، یک منبع ارزشمند برای تأمین این ماده ساختمانی و صنعتی چندلایه است. با توانایی‌های متعدد و کاربردهای گسترده‌ای که پلای وود دارد، مشتریان همیشه به دنبال انتخابی مطمئن هستند. این نمایندگی انواع و اقسام پلای وود را ارائه می‌دهد، از جمله پوشش دیوارها، کف‌ها، سقف‌ها و پله‌ها. همچنین، از آن به عنوان قالب برای سازه‌های بتنی، تولید مبلمان، ساخت سازه‌های چوبی و بسته‌بندی نیز استفاده می‌شود. با مراجعه به این نمایندگی معتبر، مشتریان می‌توانند از کیفیت بالا و انواع محصولات پلای وود بهره‌مند شوند و نیازهای خود را در زمینه‌های مختلف برطرف کنند.

در ضمن قیمت پلی وود در تهران را میتوانید از نمایندگیها سوال کنید.

نمایندگی ها در تهران، به عنوان یک مرجع معتبر و مجهز در زمینه تامین پلای وود، پلی وود و اینووود به مشتریان خدمات ویژه ایی ارائه می‌دهند. این نمایندگی ها از آخرین فناوری‌ها و روش‌های تولید استفاده می‌کند تا محصولات با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی تولید کند.

توجه داشته باشید که خرید اینترنتی پلای وود،خرید اینترنتی پلی وود و خرید اینترنتی اینووود را میتوانید به راحتی از نمایندگی این محصولات انجام دهید.با تنوع این سه نوع  محصول در  نمایندگی های تهران ، مشتریان می‌توانند انتخابی مناسب برای نیازهای خود پیدا کنند.

جالب است بدانید از پلای وود‌های مخصوص پوشش‌دهی دیوارها و سقف‌ها تا نوع‌های مناسب برای سازه‌های بتنی و ساخت مبلمان، همه در نمایندگیها موجود است.

تیم کارشناسان حاضر در نمایندگی، با داشتن دانش و تجربه لازم، به مشتریان راهنمایی می‌کنند و راهکارهایی بهینه برای استفاده از پلای وود در پروژه‌ها ارائه می‌دهند. همچنین، خدمات پس از فروش حرفه‌ای و پشتیبانی مستمر از جمله ویژگی‌های این نمایندگی است که باعث رضایت مشتریان می‌شود.

به طور خلاصه، نمایندگی پلای وود در تهران، به عنوان منبع اعتماد برای تهیه و استفاده از پلای وود با کیفیت و متنوع، انتخاب بسیار مناسبی برای مشتریان در صنایع مختلف است. با اعتماد به این نمایندگی، مشتریان مطمئن هستند که نیازهای ساختمانی یا صنعتی خود را به بهترین شکل ممکن برطرف خواهند کرد.خرید و فروش پلی وود در سراسر ایران انجام میشود.

 

 تفاوت پلای وود و پلی وود با اینوود ابتکار صنعت

 

تفاوت بین پلای وود و پلی وود با اینو وود ابتکار صنعت

 

1. پلای وود

- پلای وود یک تخته چند لایه است که از چندین لایه چوبی نازک، به هم چسبیده می‌شود.این نوع چوب، به دلیل قرارگیری لایه‌ها روی هم و تغییر جهت آنها نسبت به یکدیگر، مقاومت بیشتری نسبت به مواد دیگر مانند ام دی اف و نئوپان دارد.استفاده‌های متعددی از پلای وود وجود می‌شود، از جمله پوشش دیوارها، کف‌ها، سقف‌ها، قالب‌های بتنی، مبلمان، سازه‌های چوبی و صنایع هواپیما سازی و دریایی.

 

2. پلی وود

پلی وود نوعی تخته چند لایه است که با استفاده از چوب مختلط و مرغوب به شکل صنعتی تولید می‌شود.

این نوع چوب با استفاده از فشار و حرارت ترکیبی از چوب و چسب، مقاومت و استحکام بالایی ایجاد می‌کند.

 پلی وود به دلیل خواص مقاوم در برابر آب، رطوبت و آفت‌های حشرات، برای استفاده در محیط‌های مرطوب و در برخورد با شرایط آب و هوایی ناسازگار مناسب است. به عنوان مثال، می‌تواند در برنامه‌های خارجی، تراس‌ها و نمای ساختمان‌ها استفاده شود.

برای اطلاع از قیمت پلی وود ضد آب به سایتهای معروف و معتبر مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که قیمت پلی وود در دیجی کالا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.توجه داشته باشید که قیمت پلی وود دست دوم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد‌

 

خرید ارزان از اینوود ابتکار صنعت

 

3. اینو وود ابتکار صنعت

اینووود یکی از مصالح ساختمانی بسیار پرکاربرد بوده و در واقع یک نوع پلاستیک فشرده بوده که شبیه به چوب است و جایگزین خوب و مناسبی برای پلای وود یا تخته چند لایه است لازم به ذکر است که این دو از لحاظ کاربردی در ساختمان استفاده می‌شود ولی ساختار این وود از پلیمرهای تقویت شده و محکم تشکیل شده است.

 رنگ‌آمیزی اینو وود با روش وکس‌آمیزی انجام می‌شود که باعث می‌شود طبقه‌ی رنگی خاص و طبیعی چوب حفظ شده و به نماهای زیبا و استثنایی دست پیدا کند.

 استفاده‌های اصلی پلی وود و اینو وود در طراحی داخلی، مبلمان، دیوارپوش‌ها و مصارف دکوراتیو است.

اگرچه پلای وود و پلی وود از طریق چسباندن چندین لایه چوبی به هم تولید می‌شوند، اما ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی که هر کدام از این نوع چوب‌ها دارند، باعث می‌شود که در صنایع و کاربردهای مختلف از آن‌ها استفاده شود. انتخاب میان این نوع چوب‌ها بستگی به نیازها، محیط مورد استفاده و ترجیحات طراحی دارد. همچنین، رنگ‌آمیزی و نحوه‌ی طراحی و شکل‌بندی هر یک از این نوع چوب‌ها، به عنوان یکی از عوامل تمایزی در انتخاب محصول نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

برای استعلام از  قیمت پلای وود روسی به انواع سایتها مراجعه کنید.در ضمن خرید و فروش پلی وود در سراسر ایران بصورت آنلاین و حضوری انجام میشود.

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
مرکز چوب چهاردانگه کجاست؟ آدرس شهرک صنعتی چهاردانگه

مرکز چوب چهاردانگه کجاست؟ آدرس شهرک صنعتی چهاردانگه

بازار چوب چهاردانگه یکی از نقاط مشهور برای خرید محصولات چوبی در تهران است. این مرکز در منطقه جنوب غر ...
ارزانترین قیمت خرید تخته پلای وود

ارزانترین قیمت خرید تخته پلای وود

تخته پلای وود نسبت به ورق‌های دیگر از چوب با قیمت مناسب‌تری برخوردار است. این خاصیت باعث ش ...
آیا میدانید تفاوت بین پلای وود داخلی و پلای وود قالب بندی چیست؟

آیا میدانید تفاوت بین پلای وود داخلی و پلای وود قالب بندی چیست؟

تفاوت اصلی بین پلای وود قالب‌بندی و پلای وود داخلی  را میتوان مربوط به نوع چسب استفاده شده ...
پلی وود چیست؟ قیمت پلی وود در گروه بازرگانی اینو وود

پلی وود چیست؟ قیمت پلی وود در گروه بازرگانی اینو وود

می‌توان پلی وود را یکی از محصولات مهندسی چوبی به حساب آورد. در فرآیند ساخت آن، لایه‌های نا ...
استعلام قیمت ورق پلی وود، سفارش آنلاین پلای وود

استعلام قیمت ورق پلی وود، سفارش آنلاین پلای وود

 استعلام قیمت ورق پلی وود، سفارش آنلاین پلای وود، قیمت پلای وود پلای وود یکی از فرآورده&z ...
لیست قیمت پلای وود (plywood)

لیست قیمت پلای وود (plywood)

قیمت تخته پلای وود نسبت به سایر ورق ها ارزان تر است از این رو اگر به دنبال ورقه های بزرگی از چوب در ...
ابعاد پلی وود polywood چیست؟

ابعاد پلی وود polywood چیست؟

قالب پلاستیکی ضدآب پلی وود در ابعاد 1220*2440 با ضخامت های 15،18،20 میلیمتر. قالب های پ ...
سوالات متداول در مورد پلی وود

سوالات متداول در مورد پلی وود

پلی وود چه تفاوتی با پلای وود دارد؟ دو کلمه پلی وود و پلای وود با هم شباهت هایی دارند ولی ...
مزایای پلی وود plywood چیست؟

مزایای پلی وود plywood چیست؟

پلی وود چیست و چه کاربردی دارد؟ پلی وود ماده ای شبیه چوب است که از ترکیب چوب و مواد پلاستیکی بازیاف ...
تخته سه لایه  یا پلای وود plywood چیست؟ آشنایی با تخته سه لایه

تخته سه لایه یا پلای وود plywood چیست؟ آشنایی با تخته سه لایه

  تخته سه لایه چیست؟ آشنایی با تخته سه لایه تخته های لایه ای در ایران به نام تخته سه لایه معر ...