مزایای اینو وود Innowood چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 6 شهریور 1402 در ساعت 42 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اینو وود محصولی نسل جدید از قالب های چوبی، قالب های ترکیبی فولادی، قالب های بامبو و روکش چوب است. می تواند به طور کامل جایگزین قالب های فولادی سنتی، قالب های چوبی و چوب مربعی شود و در مصرف انرژی صرفه جویی کند و از محیط زیست محافظت کند.

مزایای اینو وود (قالب پلاستیکی)

  • مقرون به صرفه
  • نیروی کار کمتر
  • سازگار با محیط زیست
  • تعمیر و نگهداری کم
  • قابل بازیافت
  • بدون نیاز به روغن کاری
  • حمل و نقل آسان
  • قابل استفاده بیش از 20 بار

 

تخته سه لایی در قالب بندی

در دهه‌های گذشته، برای ساخت سازه‌ها از تخته‌های قالب‌بندی چوبی استفاده می‌شد. اما با پیشرفت تکنولوژی، تخته‌های سه‌لایه به علت قابلیت‌های بهتر، جایگاه بیشتری در اجرای سازه‌ها پیدا کردند. با این وجود، در برخی شهرستان‌ها هنوز از تخته‌های سه‌لایه برای قالب‌بندی سازه‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا این تخته‌ها مزایایی نسبت به قالب‌های بتنی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

تخته‌های سه‌لایه که به آنها تخته‌های چندلایه هم می‌گویند، از چسباندن چند لایه‌ی نازک چوب به یکدیگر تشکیل شده‌اند. این تخته‌ها در لایه‌های مختلفی مانند سه لایه، هفت لایه، پنج لایه و غیره تولید می‌شوند که به تعداد لایه‌های استفاده شده، کاربردهای متفاوتی دارند. تخته‌های سه‌لایه ممکن است بیش از سه لایه داشته باشند، اما تعداد لایه‌های آنها به صورت فردی است تا استحکام و مقاومت بیشتری در سازه‌ها ایجاد شود. این محصول از انواع چوب‌های درختان مختلف مثل بلوط، توس، راش، ملچ، افرا و غیره ساخته می‌شود که از چوب‌های سخت با استحکام و مقاومت بالا تشکیل شده‌اند. به علت هزینه‌های بالاتر، از چوب‌های درختان نرم مانند سرو و کاج نیز برای کاهش هزینه استفاده می‌شود.

 

کاربرد تخته سه لایی در قالب بندی

قالب‌بندی یکی از اجزای حیاتی در اجرای سازه‌های ساختمانی است که کاربردهای بسیاری دارد. ویژگی اساسی تخته‌های سه‌لایه در کاربردهای سازه‌ای، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوا است و به عنوان تخته‌های چند لایه، معمولاً به عنوان تخته‌های ضدآب شناخته می‌شوند. تخته‌های سه‌لایه یا چندلایه مناسب‌ترین انتخاب برای تیرها و انبارها هستند، اما به طور عمومی در جعبه‌ها، سطل‌ها، سازه‌های داخلی، مبلمان فضای باز و جعبه‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول علاوه بر قالب‌های بتنی در سازه‌ها، برای مهاربندی دیوارها و دال‌های بتنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای تخته‌های سه‌لایه در قالب‌بندی نسبت به قالب‌های فلزی تفاوت‌هایی دارند که افراد را وادار به انتخاب نوع سازه‌ کنند. به عنوان مثال، قالب‌های چوبی در مواجهه با خطر ها کمترین ریسک را دارند، در حالی که در قالب‌های فلزی، خطر بیشتری وجود دارد. البته در قالب‌های فلزی با استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب، خطر را می‌توان کاهش داد، اما این موضوع ممکن است باعث افزایش هزینه‌ها شود.

 

ویژگی تخته سه لایی در قالب بندی

تخته سه‌لایه دارای مزایا و ویژگی‌های بسیاری در صنایع مختلف است، که این مسئله باعث شده که در پروژه‌های خود از این محصول استفاده کنند. ویژگی‌های تخته سه‌لایه در قالب‌بندی عبارتند از:

 

  • وزن کم
  • سرعت در اجرای سازه
  • قیمت مقرون به صرفه
  • باز کردن آسان
  • حمل و نقل آسان
  • کم خطر بودن در هنگام باز کردن
  • مقاومت در برابر ضربه بالا
  • نسبت استحکام به وزن بالا
  • مقاومت شیمیایی

 

نگهداری تخته سه لایه در قالب بندی

 تجربه افراد می‌گوید که، قالب‌های فلزی در مقایسه با تخته‌های سه‌لایه چوبی دوام بیشتری دارند. با این حال، اگر از تخته‌های چوبی به درستی محافظت شود و اقداماتی مانند روغن‌کاری و مراقبت‌های لازم در هنگام باز کردن انجام شود، مشکلی پیش نخواهد آمد. همچنین، جنس و کیفیت مرغوب نیز تأثیر مهمی در عملکرد دارد. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید با توجه به هزینه و شرایط خود، نوع قالب‌بندی مناسب را انتخاب کنید.

  • درجه بندی تخته سه لایه
  • تخته قالب بندی در ساختمان

تخته‌های سه‌لایه در درجات مختلفی تولید می‌شوند و درجه رایج و محبوب‌ترین آنها درجه A است. این درجه به کیفیت سازه تأثیر می‌گذارد، بنابراین تخته‌های سه‌لایه با درجه A دارای دوام مناسبی در باز و بسته کردن سازه‌ها هستند. درجه A نسبت به درجه B از نظر ساختاری ضعیف‌تر است؛ با این حال، برای استفاده در قالب‌های بتنی، مقاومت کافی دارند.

همچنین، تخته‌های سه‌لایه درجه‌های C و D نیز وجود دارند که سمباده نشده و دارای چندین نقص جزئی هستند. این تخته‌ها در مواردی استفاده می‌شوند که ظاهر و دوام آنها به اندازه زیاد مهم نیست و معمولاً تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌ها، درجات مختلفی از تخته‌های سه‌لایه را ترکیب می‌کنند. یک نمونه محبوب از ترکیب تخته‌های سه‌لایه درجه B در یک طرف و درجه C در طرف دیگر است. توجه به این نکته ضروری است که هرچه درجه تخته‌های سه‌لایه در قالب‌بندی بالاتر رود، تاثیر مستقیمی بر هزینه و کیفیت آن خواهد داشت.

 

 

قیمت تخته سه لایی در قالب بندی

همانطور که اشاره کردید، تخمین هزینه و قیمت تخته‌های سه‌لایه در قالب‌بندی به عوامل متعددی از جمله تعداد لایه‌ها، درجه کیفیت، نوع برند و جنس چوبی که استفاده شده است، بستگی دارد. انتخاب مناسب برای خرید این محصول، تخته‌های سه‌لایه روسی از برند سوزا می‌باشد که در ایران به وسیله نمایندگان رسمی آن توزیع می‌شود. گروه اینووود، به عنوان یک نمایندگی رسمی این برند در ایران، محصولات با گارانتی معتبر به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

 

جمع بندی

این گروه به عنوان واردکننده مستقیم تخته‌های سه‌لایه، چوب‌های ساختمانی و صنعتی، همچنین تیرهای چوبی H20 فعالیت دارد. هدف اصلی این مجموعه، راهنمایی بهترین شکل ممکن مشتریان و ارائه محصولات با کیفیت است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت تخته‌های سه‌لایه مناسب برای قالب‌بندی و سفارش آن، می‌توانید با کارشناسان  مجموعه اینووود  تماس بگیرید.

 
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تخته سه لایی در قالب بندی

تخته سه لایی در قالب بندی

تخته‌های سه‌لایه یا پلای وود که به آنها تخته‌های چندلایه هم می‌گویند، از چس ...
تفاوت پلای وود با اینو وود چیست؟

تفاوت پلای وود با اینو وود چیست؟

آیا شما هم همانند بسیاری از افراد که در زمینه صنعت ساختمان سازی فعالیت دارند، تصور میکنید که ای ...
مزایای اینو وود Innowood چیست؟

مزایای اینو وود Innowood چیست؟

اینو وود محصولی نسل جدید از قالب های چوبی، قالب های ترکیبی فولادی، قالب های بامبو و روکش چوب است. می ...
نگاه کلی به اینوود

نگاه کلی به اینوود

قالب اینوود InnoWood یا قالب تخت نارنجی که به دلیل اینکه کاربرد این قالب با پلای وود و پلی وود ...